17 Ekim 2013 Perşembe

Ev yapımı deodorant


Bu kez de deodorant yapmayı denedim. Deneme olduğundan çok az yaptım, iyiki de öyle yapmışım, lavanta yağının kokusunu sevemedim, bir daha ki sefere eklemeyeceğim.


MALZEMELER
1 çay kaşığı balmumu
1/2 çay kaşığı karbonat
1/2 çay kaşığı mısır nişastası (evde yoktu, onsuz yaptım, gene de oldu)
2-3 yemek kaşığı soğuk press hindistan cevizi yağı
Sevdiğiniz kokudan birkaç damla yağ (ben vanilya,menekşe ve yasemin ekledim azar azar, ama boşa eklemişim, lavanta yağının kokusu acaip bastırdı kokuyu,bir daha kullanmam)

Balmumu üstteki resimde olan, aktarlarda satılıyor, aslında rengi şeffaf gibi, fotoğrafta koyu çıkmış.Alttaki resimdeki de hindistan cevizi yağı, soğuk press katı oluyor, buzdolabında bekletiliyor,ama elinize aldığınızda hemen eriyor, sıvılaşıyor.



Balmumu ve hindistan cevizini benmari usulü eritiyoruz, yani bir kaba kaynar su koyup üzerine bir cezvede oturtabilirsiniz, iyice eriyince karbonatı ekleyin, sonra da ateşten almadan yağları ekleyin. İyice karıştırıp ateşten alın ve hemen bir kaba aktarın, çabuk donuyor çünkü.

 
Bu da ateşten aldıktan hemen sonraki hali,


Aynı formülle solid (katı) parfümde yapılabilir, kokusunu baskın istediğiniz yağı en son ekleyin.
Mesela vanilya, menekşe, yasemin, blue anemon, lavanta, portakal, ylang ylang katılabilir...
Kendi parfümünüzü kendiniz üretin:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan ellerinize sağlık:)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.